Man City chce podbić wirtualną rzeczywistość

Etihad Stadium
Obserwuj nas w
fot. PressFocus Na zdjęciu: Etihad Stadium

Manchester City ogłosił, że po połączeniu sił z marką Sony stworzy wirtualny stadion Etihad w Metaverse. Informacje w tej sprawie klub z Etihad Stadium przekazał 18 lutego, podpisując umowę na trzy lata z japońskim producentem elektroniki.

  • Man City został pierwszym klubem w Premier League, który wchodzi w technologię Metaverse
  • Angielski klub zdecydował się w porozumieniu z firmą Sony na stworzenie wirtualnego stadionu
  • Umowa zostałą podpisana na trzy lata

Man City stworzy wirtualny stadion

Manchester City wraz z ekspertami firmy Sony prowadzi aktualnie analizy obrazu. Jednocześnie angielski klub ma nadzieję, że kibice będą mogli czerpać korzyści z wirtualnego stadionu.

Gdy COVID-19 sparaliżował życie piłkarskie na świecie, wielu ludzi miało utrudnioną możliwość śledzenia spotkań piłkarskich. Dzięki wirtualnemu stadionowi Etihad w Metaverse fani nie będą musieli obawiać się już nieszczęsnego patogenu. Będą mogli poczuć atmosferę meczu tak, jak na prawdziwym stadionie.

Obecność wirtualnego stadionu Etihad w Metaverse umożliwia pokonanie barier geograficznych dla kibiców, którzy chcą być częścią meczu na żywo lub w retransmisji. Dyrektor marketingu City Football Group, Nuria Tarre, powiedziała w rozmowie Inews, że cały sens tworzenia metawersu polega na tym, aby fani mogli oglądać spotkania na żywo.

Cały sens posiadania Metaverse polega na tym, że możesz odtworzyć mecz, możesz oglądać go na żywo. Jesteś częścią wydarzenia na różne sposoby pod różnymi kątami. Możesz wypełnić dowolną liczbę stadionów, ponieważ jest to nieograniczone, całkowicie wirtualne – powiedziała Nuria Tarre cytowana porzez Inews.co.uk.

Nowa era w świecie sportu

Spółka zależna Sony, Hawk-Eye, od dawna zajmuje się ulepszaniem sportu dla widzów i przedstawicieli klubów. Pomaga im dokonywać ocen w grze w czasie rzeczywistym dzięki specjalnej technologii odtwarzania. Aplikacja do wizualizacji zostanie wykorzystana do odtworzenia wymiarów stadionu Etihad w Metaverse.

Rywale Man City nie chcą pozostać w tyle. Manchester United podobno jest już zaangażowany w ekosystemie Web3, dzięki nowemu partnerstwu z Tezos (XTZ). Tezos zostanie partnerem kryptograficznym i będzie umieszczony na koszulkach treningowych MU. Ponadto Tezos może również pomóc w rozwoju cyfrowych gadżetów klubu.

Czytaj więcej: Waży się przyszłość Sterlinga w Man City

Komentarze