TOP 10 umów sponsorskich: Barca na szczycie

FC Barcelona
Obserwuj nas w
PressFocus Na zdjęciu: FC Barcelona

Dzięki umowie sponsorskiej ze Spotify Barcelona znalazła się na szczycie listy europejskich klubów z najbardziej lukratywnymi kontraktami. Kilka dni temu świat obiegła informacja, że Katalończycy osiągnęli porozumienie z firmą oferującą dostęp do muzyki i podcastów, na mocy której będą rocznie inkasować 93 mln euro. W ciągu trzech lat zarobią 280 mln euro. Umowa dotyczy nazwy stadionu Camp Nou.

  • W zestawieniu znalazło się aż sześć angielskich klubów
  • Mimo to dwa pierwsze miejsca zajmują drużyny z Hiszpanii
  • Na liście zabrakło miejsca dla klubów Bundesligi

Barcelona i Real dominują w Europie

Barcelona wyprzedziła zatem swoich odwiecznych ligowych rywali. Real Madryt dzięki umowie z Emirates zgarnia 70 mln euro rocznie. Niedużo mniej, bo 65 mln euro za sezon zarabia Paris Saint-Germain, które podpisało umowę z Accor Live Limitless. ALL to globalny program lojalnościowy, który oferuje swoim użytkownikom wiele korzyści.

W zestawieniu znalazło się aż sześć klubów z angielskiej Premier League, dwa z hiszpańskiej Primera Division oraz po jednym przedstawicielu Serie A i Ligue 1. Co ciekawe nie ma ani jednego zespołu z niemieckiej Bundesligi.

Ostatni w tym zestawieniu Juventus ma kontrakt sponsorski opiewający na 45 mln euro za sezon z marką Jeep obowiązujący do końca sezonu 2023-24.

Oto pełna lista dziesięciu najwyższych umów sponsorskich e Europie:
1. Barcelona – Spotify 93 mln euro (za sezon)
2. Real Madryt – Emirates 70 mln euro
3. PSG – Accor Live Limitless 65 mln euro
4. Manchester United – Team Viewer 56 mln euro
5. Manchester City – Etihad 53 mln euro
6. Tottenham Hotspur – AIA 47 mln euro
7. Liverpool – Standard Charted 47 mln euro
8. Chelsea – Three 47 mln euro
9. Arsenal – Emirates 47 mln euro
10. Juventus – Jeep 45 mln euro

Zobacz również: Barca otrzyma wielki zastrzyk finansowy. Klub pozyskał nowego sponsora

Komentarze