Współpraca na linii FIFA – Tiffany&Co, nowe trofeum za triumf w KMŚ
Klubowe Mistrzostwa Świata do tej pory rozgrywane były co roku. Udział w rozgrywkach brali zwycięzcy Ligi Mistrzów ze wszystkich kontynentów. Jednak od przyszłego roku FIFA zdecydowała, że format turnieju ulegnie zmianie. Od przyszłej edycji będziemy świadkami podobnego wydarzenia do Mistrzostw Świata, z tym że w wydaniu klubowym.
W rozgrywkach pod egidą FIFA udział wezmą aż 32 drużyny z 6 federacji. Najwięcej, bo aż 12 zespołów będzie reprezentowało Europę. Bilet na turniej otrzymało również sześciu przedstawicieli z Ameryki Południowej, po czterech z Ameryki Północnej, Afryki i Azji oraz jedna drużyna z Oceanii. Dodatkowo w roli gospodarza decyzją FIFA w Klubowych Mistrzostwach Świata wystąpi Inter Miami.
Podczas turnieju będziemy mogli obserwować takie drużyny jak: Real Madryt, Manchester City, Chelsea, Paris Saint-Germain czy Bayern Monachium. Nie zabraknie również polskiego akcentu, bowiem zagwarantowany udział ma japońska Urawa Red Diamonds, której trenerem jest Maciej Skorża.
Oprócz zmiany formatu rozgrywek na triumfatora czeka również zupełnie nowe trofeum. W czwartek FIFA w kolaboracji z firmą Tiffany&Co zaprezentowała film, przedstawiający odświeżony puchar za zwycięstwo w Klubowych Mistrzostwach Świata.
Format turnieju został podzielony na fazę grupową oraz pucharową identycznie jak na mundialu reprezentacyjnym. Start rozgrywek będzie mieć miejsce 15 czerwca, a finał odbędzie się 13 lipca na MetLife Stadium w East Rutherford. Losowanie fazy grupowej Klubowych Mistrzostw Świata odbędzie się 5 grudnia.
Komentarze