Portal Goal.pl od kilku lat przechodzi transformację i staje się coraz bardziej rozpoznawalnym brandem na polskim rynku mediów sportowych. Serwis stale rozwija się pod kątem technologicznym, wizualnym, a przede wszystkim dostarcza coraz lepsze materiały tekstowe i wideo dla swoich użytkowników. Proporcjonalnie do wzrostu jakości, wyników i liczby stałych czytelników wzrasta odpowiedzialność za treści, które się pojawiają na naszych stronach internetowych i na kanale YouTube. Codziennie dokładamy starań, aby materiały, które trafiają do setek tysięcy użytkowników spełniały najwyższe standardy pracy dziennikarskiej i redaktorskiej. Przeczytaj i dowiedz się więcej o serwisie Goal.pl.
Zespół Goal.pl
Spełnić tak wysokie wymagania nie jest łatwo, dlatego muszą stać za tym odpowiedzialni i kompetentni ludzie. Redakcję Goal.pl tworzą nie tylko pasjonaci piłki nożnej, ale przede wszystkim doświadczeni dziennikarze, redaktorzy i ludzie, którzy doskonale znają i rozumieją środowisko medialne. Wcześniej przez lata zdobywali doświadczenie w dużych i popularnych portalach w Polsce, takich jak Onet, Przegląd Sportowy, czy Weszło. Mają niezbędną wiedzę i umiejętności, którymi chętnie się dzielą z pozostałą kadrą portalu.
Etyka wydawnicza
Rzetelność to główna wytyczna naszych działań redakcyjnych. W dobie zalewu informacji, walki o kliki i uwagę użytkownika jakość dostarczanych treści często jest wątpliwa. Spotykamy się z fake newsami, manipulacjami czy błędami w tłumaczeniach. Redaktorzy Goal.pl w swojej pracy korzystają ze sprawdzonych źródeł informacji, weryfikują informacje przed publikacją i dbają, aby czytelnik mógł otrzymać kontent najwyższej jakości. Zawsze informują w swoich tekstach o źródłach, z których korzystali przy tworzeniu materiału. Działając zgodnie z przepisami prawa prasowego i prawa własności intelektualnej, informują swoich rozmówców o prawie do autoryzacji, korzystają zawsze z licencjonowanych i legalnych zasobów agencji fotograficznych, z którymi zawarte umowy ma firma Better Collective, właściciel portalu Goal.pl.
W swojej codziennej pracy stawiamy na szybkość informacji, ale nigdy nie może ona być celem nadrzędnym, jeśli nie jesteśmy pewni, czy podana informacja jest prawdziwa.
Unikamy clickbaitu. Mówiąc w przenośni, każdym newsem i jego tytułem podpisujemy swoistą “umowę” z użytkownikiem, której stawką jest zaufanie. Jeśli użytkownik nie czuje się oszukany po wejściu w nasz materiał wiemy, że spełniamy jego oczekiwania. Nigdy naszym celem nie jest naciąganie internautów na kliki. Brzydzimy się takimi prymitywnymi technikami. To nie oznacza, że nigdy nam się to nie przydarzyło, czy nie przydarzy. Każdy może popełnić błąd. Ważne jednak, aby minimalizować ryzyko ich występowania, a także, aby wyciągać wnioski na przyszłość. Błędy są jednym z elementów rozwoju.
Media społecznościowe
Istotną częścią portalu Goal.pl są media społecznościowe. Zasady polityki wydawniczej na naszych profilach redakcyjnych są zbieżne z tymi, które dotyczą serwisu. W mediach społecznościowych pozwalamy sobie często na nutkę ironii, żartu, karykatury, nigdy jednak nie mamy na celu nikogo obrażać, wyśmiewać czy nawoływać do przemocy. Nasze działania w tym obszarze mają mieć wyłącznie charakter informacyjny i rozrywkowy. Wszelkim niedozwolonym praktykom i hejtowi mówimy stanowcze NIE.
Goal.pl na YouTube
Goal.pl to nie tylko portal, to nie tylko teksty, ale także wideo. Z miesiąca na miesiąc docieramy do coraz szerszego grona odbiorców. Nasz kanał na YouTube ma coraz więcej subskrybentów, a materiały wideo notują coraz lepszą oglądalność. Przygotowując i tworząc kolejne programy i materiały wideo zawsze korzystamy z legalnych zasobów, odnosimy się z szacunkiem do naszych gości i widzów, dbamy o kulturę na czacie live i uczulamy na to także jego uczestników. Często programy Goal.pl są prowadzone w sposób humorystyczny, ale nigdy celem nie jest obrażanie i hejt.
Nasze wartości
Jako redakcja Goal.pl jesteśmy apolityczni, nie angażujemy się w żadne spory na scenie politycznej. Przekazujemy informacje dotyczące pogranicza sportu i polityki, komentujemy je i dociekamy rozwiązań spornych kwestii, ale staramy się zachować bezstronność. Nigdy nie wydajemy wyroków przed poznaniem stanowiska wszystkich stron sporu.
Sprzeciwiamy się dyskryminacji, nietolerancji, przemocy i innym zachowaniom, które mogą pojawiać się w internecie za pośrednictwem portali czy mediów społecznościowych. Widząc zachowania tego typu, które niestety czasami pojawiają się w komentarzach na naszych łamach, zdecydowanie walczymy z nimi. Chcemy tworzyć przestrzeń do merytorycznej i kulturalnej dyskusji.
Nie szukamy sensacji, nie wchodzimy z butami w życie prywatne piłkarzy i ich rodzin. Nie naruszamy prawa do ich prywatności. Nie gonimy za sensacją. Rzetelność i etyka dziennikarska obliguje nas do przestrzegania tych zasad w codziennej pracy.
Goal.pl a bukmacherzy
Na stronie Goal.pl jest dostępna sekcja bukmacherzy, w której prezentujemy oferty legalnych polskich bukmacherów, zapowiedzi i typy bukmacherskie na najciekawsze wydarzenia piłkarskie, recenzje firm bukmacherskich i najnowsze informacje z tego rynku. Zakłady bukmacherskie traktujemy jako rozrywkę, ale należy pamiętać, że są przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich, o czym informujemy w każdym naszym tekście dotyczącym typów. Hazard może uzależniać, o czym także informujemy na naszej stronie.
Przestrzegamy przed nieodpowiedzialną grą i zachęcamy do zapoznania się z poradnikami, jak grać bezpiecznie. Na Goal.pl udostępniamy także naszym użytkownikom specjalne narzędzie Gamalyze, które może pomóc przeanalizować własne zachowania hazardowe. Jednocześnie podkreślamy, że jest to tylko narzędzie informacyjne.
Więcej o polityce wydawniczej w zakresie zakładów bukmcherskich tutaj.