Mundial. Sponsor będzie walczył o zwrot milionów dolarów

Meksyk - Polska
Obserwuj nas w
PressFocus Na zdjęciu: Meksyk - Polska

Jak donoszą brytyjskie media, Budweiser będzie ubiegał się o częściowy zwrot kosztów wynoszący około 47 milionów dolarów od FIFA po decyzji o zakazie sprzedaży alkoholu na stadionach podczas mistrzostw świata.

  • FIFA w ostatniej chwili zakazała sprzedaży piwa na stadionach podczas mundialu
  • Wcześniej taka możliwość miała być na trzy godziny przed meczem i jedną po
  • Budweiser, sponsor mundialu, będzie walczył o zwrot pieniędzy

Budweiser chce rekompensaty za zmianę decyzji FIFA

Wbrew wcześniejszym doniesieniom w zeszły piątek FIFA ogłosiła, że napoje alkoholowe nie będą sprzedawane podczas meczów mistrzostw świata, najwyraźniej motywowana presją rodziny królewskiej Kataru.

Anheuser-Busch InBev, gigant browarniczy, do którego należy Budweiser i dziesiątki innych marek piwa, podpisał umowę o wartości 75 milionów dolarów z FIFA. Jest oficjalnym dostawcą piwa na mistrzostwa świata w Katarze i podobno jest bliski finalizacji kolejnej umowy wartej około 112 milionów dolarów na mundial w 2026 roku, który odbędzie się w USA, Meksyku i Kanadzie.

Jednak po wycofaniu się FIFA ze sprzedaży alkoholu na stadionach w Katarze, Budweiser będzie starał się o odliczenie 47,4 mln dolarów od swojej części umowy na turniej w 2026 roku, twierdzi The Sun.

Ochoa zawodnikiem meczu z Polską. “Pracowaliśmy nad rzutami karnymi”
Guilermo Ochoa

Bramkarz reprezentacji Meksyku Guillermo Ochoa został wybrany zawodnikiem meczu z Polską. 37-latek powstrzymał wykonującego rzut karny Roberta Lewandowskiego i stał się bohaterem swojej drużyny. Ochoa skomentował rzut karny wykonany przez Lewandowskiego Bramkarz Meksyku został wybrany zawodnikiem meczu z Polską 37-latek okazał się kluczowy dla swojej reprezentacji Ochoa odniósł się do rzutu karnego Roberta Lewandowskiego Guillermo

Czytaj dalej…

Budweiser, główny sponsor mistrzostw świata, miał sprzedawać wyłącznie piwo alkoholowe w obrębie każdego z ośmiu stadionów trzy godziny przed i godzinę po każdym meczu. Ale Katar wycofał się z części tej umowy, co oznacza, że ​​piwo można teraz sprzedawać tylko w „strefach kibica”, gdzie jeden kufel kosztuje około 14 dolarów.

– Po dyskusjach między władzami kraju gospodarza i FIFA podjęto decyzję o skupieniu sprzedaży napojów alkoholowych na FIFA Fan Festival, innych miejscach dla fanów i licencjonowanych obiektach, usuwając punkty sprzedaży piwa z obrzeży stadionów mistrzostw świata w Katarze – powiedział rzecznik FIFA w oświadczeniu, zaledwie dwa dni przed rozpoczęciem turnieju.

Zobacz również: Czy Belgia poprawi sukces z Rosji? Ostatni mundial złotej generacji

Komentarze