Lionel Messi po transferze do Paris Saint-Germain na razie nie spełnił do końca pokładanych w nim nadziei na poziomie sportowym, ale jego transfer okazał się strzałem w dziesiątkę pod względem biznesowym.
- PSG sprzedało do tej pory niemal milion koszulek z nazwiskiem Messiego
- Transfer Argentyńczyka miał ogromny wpływ na całą sferę biznesową francuskiego klubu
- O wpływie Messiego na klub opowiedział Marc Armstrong, dyrektor ds. sponsoringu
Transfer Messiego strzałem w dziesiątkę
Argentyńczyk przeniósł się na Parc des Princes latem tego roku na zasadzie wolnego transferu z Barcelony. Messi podpisał wówczas z PSG dwuletni kontrakt z opcją przedłużenia go o kolejnych 12 miesięcy. Jego transfer spotkał się z niespotykanym dotąd zainteresowaniem. Potwierdzeniem tego są liczby. Francuski klub do tej pory sprzedał niemal milion koszulek z nazwiskiem Argentyńczyka.
O tym jak wpływ na klub miała finalizacja transferu Messiego w rozmowie z serwisem goal.com mówił dyrektor ds. sponsoringu Marc Armstrong: – On jest wielkim kapitałem. Z komercyjnego punktu widzenia, jego wpływ był niesamowity. Jesteśmy przekonany, że w ciągu ostatniego roku sprzedaliśmy więcej koszulek niż jakikolwiek inny klub, a w nachodzącym roku będzie jeszcze lepiej. To zdecydowanie najlepsza premiera koszulek pod względem sprzedaży, z co najmniej 30-40% wzrostem popytu. Gdybyśmy mogli wyprodukować więcej koszulek, sprzedalibyśmy ich jeszcze więcej..
Wraz z pozyskaniem Messiego do francuskiego klubu zaczęła spływać zdecydowanie większa liczba ofert sponsorskich. – Nastąpił wzrost. Wcześniej popyt był już silny, ale teraz jest większy niż kiedykolwiek. Natychmiast odnotowaliśmy znaczny wzrost ofert. Nawet zanim oficjalnie podpisał kontrakt w Paryżu, pojawiło się wiele zapytać. Naprawdę odczuliśmy jego wpływ we wszystkich naszych obszarach biznesowych, począwszy od sponsoringu i merchandisingu po sprzedaż biletów – dodał Armstrong.
PSG notuje również największe w historii zainteresowanie klubem w mediach społecznościowych. – Nasza społeczność jest na najwyższym poziomie w historii, ze 150 milionami fanów w mediach społecznościowych. Mieliśmy najwyższy wskaźnik zaangażowania w historii ogłoszeń transferów zawodnika – dodał.
34-letni Argentyńczyk w zespole PSG rozegrał do tej pory 15 spotkań we wszystkich rozgrywkach, zdobywając w nich sześć bramek i dokładając do tego pięć asyst.
Zobacz także: PSG odrzuciło latem ogromną ofertę ze strony Chelsea
18+ | Graj odpowiedzialnie! | Obowiązuje regulamin
Komentarze